Friday, June 18, 2010

pergi

bismillahirahmanirahim..
aku rs xbleh nk lelapkn mata la plk mlm ni
sbnrny aku just bc bbrp postng trbute to kak fatimah
bbrp coretan memori dn pnghargaan drpd shbt2 dn knalan beliau
betapa pemergian beliau ditangisi ramai~
aku pun sbnrny mengenali kak fatimah
pernah ckp2 ngn dy
1st impression kt dy sorng yg garang
sbb dy pgng biro dcplne dlm mrc
lps 2 prnh la jgk kna tgur ngn k.fatimah
tguran nasihat,aku tau dn aku fhm
tp dy slalu bg salam ble jmpe aku xpun senyum2
aku igt jgk ad skali,aku nk blk rmh
nk mtk aprovl ng mdm prncpal
(tp kna rject,mmg ikutkn ht aku nk nngis je dlm ofs 2)
ms 2 ad k.fatimah skali
dy tgk ngn bc surat aku,dy ad ckp jauhny ak nk blk,kelate
lps ckp2 ngn k.fatimah hr 2 la kitorng pn mcm tgur2 ble jmpe
espcly ms dy dtg blik jual sosej
~ble ans msg aku hr k.fatimah xcdnt aku cpt2 jmpe ans
mcm xprcy kn anis?
esokny aku br nk blk blik dr jga booth
jmpe ngn mutia tgh jln,dy bgtau aku k.fatimah dh xde
aku btul2 rs loss ptg 2
aku cr anis,msg anis,anis kt dy dlm kls dn xblh nk focus pn bljr
aku fhm~
smemangny dlm hdup ni byk prkara2 xtrduga waktunya
ape lg kmatian,meski ia suatu jnji yg sngguh pasti
akn mnjemput ssiapa shj
terasa jgk berat di hati menerimany
ble aku bkongsi ksedihan trsbut dgn ummi,
ummi bpesan aku doakn roh arwah kak fatimah,
"Ya Allah ampunkanlah dosa kak fatimah dan rahmatilah dia ya Allah,a~min"

1 comment: