Sunday, May 20, 2012

marry your daughter

Very soon I'm hoping that I
Can marry your daughter
And make her my wife
I want her to be the only girl
That I love for the rest of my life
And give her the best of me
Till the day that I die...

Oh how I wish. :)

Bila seorang lelaki melamar kita siapalah tak terharu kan?Mesti la terharu to think that ada jugak orang nak kahwin dengan aku ni.-.-"

Tapi bila lelaki tu actually datang rumah, jumpa daddy and melamar melalui wali laaaaaaagi terharu.Kan?

Tapi tak ke haru kalau lamaran ditolak? Dah brave enough pergi jumpa wali sekali kena tolak.Hemm.

Tapi kan tengok Dena tu terima lamaran Sofian sebab dia pergi jumpa wali Dena.

Tapi tak semua orang macam Dena kot.

Hemmm.

Aku pun tak tahu macam mana lelaki memandang perkara ini.Bagi aku, kalau lelaki tu betul-betul ingin memperisterikan seorang perempuan dia akan datang jumpa wali si perempuan.Di situ perempuan akan tahu betapa serius lelaki tersebut.Diterima atau ditolak cerita nombor dua.

Em mungkin lelaki tu boleh merisik dahulu melalui teman-teman mengenai perempuan yang ingin dinikahi.Siapa tahu hati sudah berpunya.Tak perlu lagi datang bertemu si wali.Tak adalah kedua-dua pihak awkward di kemudian hari.

Aku sebenarnya percaya bila Allah menginginkan dua hati bertemu, Dia akan menggerakkan kedua-duanya sekali.Tidak hanya salah satu.

Dan hati aku macam susah sikit.Maaf.

No comments:

Post a Comment