Friday, September 21, 2012

confessions of a teenage drama queen

So last sem aku tak lulus midsem Introduction to Statistics.Masa tu aku rasa down gila.Sebab orang lain semua score paper tu.Senang cerita aku antara yang terendah dalam kelas.

Kebetulan hari tu counselling department ada buka booth depan cafe, aku pun ada la jawab diorang punya test.Attitude test ke apa entah aku dah lupa tapi aku ingat aku setuju gila dengan statement yang 'tak ada sesiapa faham perasaan aku'.

Then, kakak-kakak counselling pun cakap la aku tak boleh negatif macam tu.Diorang cakap ada je orang faham perasaan aku.Tapi sebab aku sedih masa tu aku cakap aku tak percaya.Haha.

Aku rasa orang lain cuma boleh dengar masalah kita, tapi takkan pernah faham apa yang kita rasa.Mungkin mereka tumpang simpati mungkin juga ada yang rasa happy.Dan bagi aku Tuhan je yang betul-betul memahami dan boleh tenangkan hati aku.

Sekarang alhamdulillah aku dah tenang, dan aku fikir balik pasal ni.It is true Allah sahaja yang paling mengerti situasi kita, banyak mana effort kita dan betapa sedihnya kita rasa.Tapi ada je orang yang sayang kita dan empati dengan perasaan kita.They are our precious friends.Nak-nak yang pernah aje fail jugak.


Walaupun kadang-kadang kawan kita tu muka takde perasaan, sebenarnya dia on je kalau nak dengar luahan hati dan nangis sama-sama. :')

ps: Don't be sad dear.Sesungguhnya Allah bersamamu.Aku pun ada :)


No comments:

Post a Comment