Sunday, July 24, 2011

princess

Aku ingat lagi kecik-kecik dulu abah aku selalu belikan buku kisah-kisah nabi dan para sahabat untuk bacaan kami adik beradik.Tapi aku pula lebih berminat dengan buku-buku cerita princess.Jadi aku selalu pinjam buku cerita disney princess kawan aku takpun pinjam library.Sampai sekarang pun kisah-kisah dongeng disney princesses aku masih ingat.Duhh.

Sebab aku pernah suka cerita princess ni aku rasa kecenderungan budak perempuan memang tinggi pada karakter-karakter puteri.Mungkin bukan semua budak perempuan.-.-"

Adik aku Huda pun suka baca buku cerita puteri.Tapi Alhamdulillah sekarang ini sudah ada banyak alternatif cerita disney princess versi islamik dan realistik.Salah satunya siri Kisah Si Puteri keluaran PTS.

Kami Puteri Hebat
Bukan apa,InsyaAllah dengan alternatif  kisah-kisah macam ini dapat mencambahkan lagi minat kanak-kanak terhadap agama Islam.Apapun tahniah kepada para penulis kisah si puteri!

Gaun Merah Jambu
Riang Ria Dunia Persahabatan

1 comment:

  1. kak cik aku beli buku siri pahlawan keluaran pts gak.. bez gak.. heee

    ReplyDelete