Tuesday, May 10, 2011

shortshem

saya student math :)
Disaat orang lain sedang bercuti,aku meneruskan perjuangan sebagai seorang pelajar dengan mengambil semester pendek di uia terchenta ni.Ahha.

Sebenarnya semester ini aku tak ambil subjek berkait matematik pun.Tapi cabarannya lebih besar sebab aku ambil subjek yang memerlukan aku rajin membaca.Bahasa Melayu For Science dan Islamic Civilization.

Ingatkan masuk universiti tak payah belajar BM.Huhuuu.Tapi takpe,bila lagi nak pandai bahasa sendiri kan.

Di zaman Rasulullah dahulu,Rasulullah SAW menyuruh Zaid bin Tsabit mempelajari tulisan Yahudi supaya Zaid dapat menuliskan surat untuk baginda SAW kepada orang Yahudi dan dapat membaca surat dari mereka.

Sepatutnya kita macam tu lah kan.Berusaha menguasai pelbagai jenis ilmu dan kepakaran.Bila setiap muslim kuat,umat Islam keseluruhannya akan kuat.Mari menuntut ilmu^^

2 comments:

  1. pijah!! mg amek bm eh? ak nk amek gak bm tp xleh add.penuh dh.huwaa T_T

    ReplyDelete
  2. thankz..bg link yg atas tu...saya ta penah taw pun pasal link tu :(

    ReplyDelete