Saturday, January 8, 2011

saya maafkan awak

Pernah tak kamu kecewakan orang yang kamu sayang dan harap dia dapat maafkan kamu dan keadaan boleh jadi macam biasa?Atau kamu rasa dunia sangat tak adil sebab satu kesilapan kecil yang kamu buat,things changed?

Mungkin kamu belum pernah rasa,tapi kamu tak akan terlepas.Sebab people make mistakes.Jadi berlapang dada dan maafkanlah kesilapan orang lain terlebih dahulu.Maafkan orang yang menyakiti kamu,maafkan orang yang mengata kamu,maafkan orang yang menipu kamu,maafkan orang yang dah buat kamu sedih.

Mungkin mereka ada sebab dan penjelasan sendiri.Dan kita juga akan mengharapkan kemaafan orang lain satu ketika.Lagipun memaafkan orang lain adalah untuk diri kita sendiri,to get well and move on.Kalaupun mereka sengaja menyakiti kamu,bukankah memberi maaf cara terbaik untuk balas dendam?

"Dan bersegeralah kamu mencari ampunan dari Tuhanmu dan mendapatkan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan bagi orang-orang yang bertakwa,(iaitu) orang yang berinfak,baik di waktu lapang mahupun sempit,dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang lain.Dan Allah mencintai orang yang berbuat kebaikan,"
~Al-Imran:133&134~

1 comment: