Sunday, May 1, 2011

pilihan yang kita ada

Politik dalam negara sekarang macam sampah.Atau bangkai lebih tepat?Menjijikkan.Sekarang pula bising dengan sumpah laknat.Mufti-mufti yang cuba buat mereka reti isu zina patut ditangani secara qazaf langsung tak diendahkan.Video seks tersebut pula ditayangkan semasa kursus biro tatanegara malah dicetak dan diedar dalam bentuk risalah sana-sini.

Kalau tak minat politik,bermacam realiti tv yang mengajak remaja jadi artis dan tak payah susah-susah belajar tinggi-tinggi disajikan.Sampaikan artis jadi berlambakan.Oh itu belum dikira kumpulan gula-gula dan 24:7 lagi.Media kontroversikan artis dan kita sibuk nak google gossip terbaru.Bazirkan duit pergi tengok wayang takutkan diri sendiri pun kita ke?

Takpun tenggelam dalam dunia sendiri.Menagih dadah, merempit, clubbing.Eh taklah overboard sangat kan.Bercinta je.Lepas tu, gaduh-gaduh manja, bf curang, cinta tiga segi, heartbroken, babydumping.Sibukkan diri kononnya.

Persekitaran yang tak membangun jiwa insan langsung kan?Sebenarnya ingin berkongsi jalan yang dilorongkan BroHamzah dalam Meniti Syurga Dunia.

Tips menuju cinta Allah SWT :
  • Jangan terus-menerus melakukan kemaksiatan. Jangan sayang kepada dosa dan maksiat yang kita sayang. Pujuklah hati dan tawanlah ia dengan keazaman, kesungguhan dan keseriusan. Dosa, aku benci kamu!
  • Segeralah meningglkan teman-teman yang “buruk”. Ia hanya merosakan kita, dan mendekatkan kita kepada kebusukan bau neraka.
  • Kerjakan solat fardu lima waktu tepat pada waktunya. Dan terus menerus istiqamah. InsyaAllah, anda akan merasai suatu kelainan dalam kehidupan.
  • Berjinak-jinaklah melakukan solat fardu secara berjemaah di surau atau masjid. Tidak perlu sekali gus serentak. Tetapi beransur-ansur dan berperingkat-peringkat.
  • Saudara saudari – banyakanlah mengingati Allah SWT dalam setiap detik kehidupan anda. Cara termudah, perbanyakanlah berdoa. Berdoa selepas solat, berdoa di saat musibah dan berdoa di saat senang.
  • Latihkanlah diri, bangun awal 30 minit sebelum subuh. Mencari peluang di waktu tercedera untuk mendirikan solat sunat Tahajud untuk mencari kemuliaan dan ketinggian.
  • Bergaullah, bertemankanlah teman-teman yang soleh. Carilah sahabat yang soleh dengan berdoa bersungguh-sungguh dan bergantung penuh pengharapan kepada-Nya.
  • Hadirilah majlis-majlis ilmu dan tazkirah untuk memberi peringatan kepada jiwa dan hati. Kosistenlah dengannya agar, penawar kepada kekeruhan hati sentiasa disuntik kepada jiwa kalian.
Itulah lorongnya, saya ingin menggengamkan tangan kalian ke sana. Marilah bersama-sama kita memulakan langkah selangkah demi selangkah.-BroHamzah-

2 comments: