Tuesday, January 25, 2011

alkisah

Aku nak cerita tentang seorang makcik ni tau.Aku selalu nampak makcik ni sekitar bandar dekat sekolah aku,berjalan seorang diri.Makcik ni pakai elok je,berbaju kurung dan bertudung lagi.Tapi orang cakap makcik ni tak berapa betul.Aku pun pernah nampak makcik ni cakap sorang-sorang masa aku nak pergi kelas tuisyen.

Ada satu hari,aku teman abah aku pergi kedai buku.Masa tengah tunggu abah aku,tiba-tiba makcik tu datang dekat aku.Makcik tu tanya kalau-kalau aku nak bagi dia duit sebab dia nak beli makanan.Lepas tu abah aku bagi la makcik tu apa yang dia nak kan.

Tapi kan,,sebelum aku blah makcik tu hulur tangan nak salam dengan aku.Dalam hati aku dah menjerit"Oh my God,orang g*** nak salam dengan aku.No way,no way,no way!".Tapi takkan aku nak buat bodoh je,jadi dengan berat hati aku salam dengan makcik tu..

And.....kamu tau?Lepas salam makcik tu pun tadah tangan dia dan berdoa semoga aku jadi anak solehah,belajar pandai-pandai dan nanti boleh sambung belajar dekat Mesir!Makcik yang aku anggap g***,aku rasa jijik dan malu nak salam dengan dia,doakan aku!!Haah,insaf aku.

Sapelah aku nak bajet diri sendiri lebih baik atau lebih mulia dari orang lain kan.Sedangkan orang yang kita pandang rendah lebih baik hatinya dari kita.Huhu.Lagipun syaitan kena reject dari syurga sebab bajet lebih baik dari Nabi Adam.Jadi dalam hidup ni be humble selalu ye^^



p/s : Kisah ni terjadi masa aku form 3

6 comments:

  1. semoga makcik tu dberi perlindungan :)

    ReplyDelete
  2. Subhanallah. sungguh mulia hatinya.

    ReplyDelete
  3. ahamdulilah Allah nak tunjuk kita hidayah. kita tidak tahu apa yang dilalui oleh makcik 2.. moga mak cik tu terus dapat pertolongan Allah swt.

    ReplyDelete
  4. Like this 1000000000000000 times! :) Thumps Up!

    ReplyDelete
  5. do you see what I see? above me! hehe.

    I fall in love with your blog baby. even we are apart, tapi terasa dekat. Miss you:)

    ReplyDelete