Thursday, April 14, 2011

hlovate

Siapa kenal hlovate angkat tangan?Err tak payah la angkat tangan macam Usop,hehe.Sure ramai kenal hlovate dan baca karya-karya beliau yang super awesome tu kan.Dan tentu juga ramai yang terinspirasi dengan kisah-kisah yang hlovate tulis kan,macam aku^^

Walaupun sampai sekarang aku tak pasti hlovate lelaki atau perempuan,still aku suka sangat-sangat-sangat cerita beliau.Mungkin sebab aku baca hlovate sejak aku sekolah menengah lagi,jadi feel semacam dan terasa dekat dengan hidup aku cerita-cerita beliau.Macam hikayat zaman sekolah,bff,hostel,cikgu,warden,spm dan budak lelaki.Long live the ol’school days![hlovate]

Bagi aku hikayat hlovate sedikit sebanyak berkisar kehidupan kita semua.Kita yang terus membesar dan terus belajar dalam hidup ini.Mungkin juga kita masih termangu-mangu tak tahu hala tuju dalam hidup.Dan memerlukan satu turning point dalam hidup untuk berubah sepenuhnya.

Apa kata jadi Dash,Trisy,Addin ataupun Minn Edina versi kita sendiri?Watak-watak mereka yang sememangnya mengagumkan aku.Sebab everyone has a past dan biarlah ia terus jadi cerita masa lalu.Yang penting hidup kita yang sekarang ini mengikut landasan Tuhan.Tak kisahlah nama kita tak menjadi watak utama cerita hlovate pun.Tapi kita mendapat sesuatu dari apa yang hlovatulis:)

"Berubahlah,walaupun payah.Berubahlah,ke arah hidup lebih indah."[hlovate]

Belum tibakah waktunya bagi orang-orang yang beriman,untuk secara khusyuk mengingati Allah dan mematuhi kebenaran yang telah diwahyukan (kepada mereka),....~Surah Al-Hadid:16~

3 comments:

  1. OH MY. sangat minat dengan hlovate!!! (>///<)

    terasa berevolusi setiap kali baca buku dia. terutamanya versus. (T^T)

    betul. setiap daripada kita ada sejarah. seperti apa kita sebelum ni, biarlah hanya DIA yang tahu. :) dan jalan ini, jalan yang telah kita sendiri pilih. benar. tidak mudah untuk membuang sisa2 kejahilan yang pernah menjadi darah daging suatu ketika dulu. tapi bukan bermakna mustahil.

    baca buku hlovate, terasa dekat dengan diri. kalau sebelum ni rasa keseorangan menghadapi 'kepayahan' untuk kembali kepadaNYA dan istiqomah dalam perubahan, karya hlovate menyuntik kembali semangat tu dalam hati. tak rasa keseorangan sebab rasa ada yang merasai apa yang kita rasa. (T^T)

    terharu sangat2~ antara method dakwah yang santai tapi tepat sampai kepada pembaca. insyaAllah. :)

    may Allah bless all of us. :)

    ReplyDelete
  2. yup,sejarah kita biar hanya Dia yang tahu.
    semoga Dia selalu pimpin kita semua.

    ReplyDelete
  3. saya kenal,saya kenal ! eksaited nie.. hee
    gaya penulisan dia best . sempoi , english style pun ada. yang best, hlovate punya novel banyak pendekatan dengan Islam. macam dakwah,siap dengan hadis semua..
    thumps up ! :D
    next week bookfair,ada novel baru dia =)

    ReplyDelete